ENJOY GREECE

ENJOY GREECE
We Explore, Find, Check & Propose You for the Truth - Enjoy GREECE - Enjoy EUROPE - Enjoy WORLD

Παρασκευή, 14 Δεκεμβρίου 2012

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΙΔΑΚΗΣ: ΔΙΕΥΘΥΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ / ΟΜΙΛΟΣ ΚΟΡΡΕΣ



Κύριε Βιδάκη, τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας  Κορρές στο εννεάμηνο του 2012 δείχνουν αύξηση καθαρής κερδοφορίας, ανάπτυξη των πωλήσεων στην Ελλάδα και βελτίωση της λειτουργικής κερδοφορίας. Ποιες είναι οι οικονομικές εκτιμήσεις για το σύνολο του έτους;



Στόχος μας είναι να διατηρήσουμε τη θετική αυτή πορεία έως το τέλος του έτους. Παρά τις αντίξοες συνθήκες στην ελληνική αγορά και τις κινητοποιήσεις των φαρμακοποιών, που αντανακλούν στις πωλήσεις των εταιρειών που εκπροσωπούνται σε αυτό το κανάλι διανομής, καταφέραμε να διατηρήσουμε το μερίδιο αγοράς που είχαμε πετύχει το 2011 και να παραμείνουμε 1η ελληνική μάρκα στο φαρμακείο στην κατηγορία προσωπικής φροντίδας. 

Παράλληλα σημειώσαμε ανάπτυξη σε όλα τα σημεία πώλησης μέσα από την ενεργή στήριξη της μάρκας εστιάζοντας σε διαφήμιση, στο λανσάρισμα καινοτόμων σειρών όπως η συσφιγκτική σειρά Μαύρη Πεύκη που συνδυάζει μια παγκόσμια καινοτομία βασισμένη σε βραβείο ΝΟΜΠΕΛ με νέα έρευνα για σύσφιγξη με φυσικά συστατικά, στην ανανέωση προϊοντικών κατηγοριών, σε προωθητικές ενέργειες. Παράλληλα, η εξαγωγική δραστηριότητα παραμένει στο επίκεντρο –εστιάζουμε σε συγκεκριμένες αγορές όπου υπάρχουν σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης, όπως Γερμανία, Ισπανία, Αγγλία. 

Φέτος προχωρήσαμε σε σημαντικές ενέργειες αναδιοργάνωσης της δραστηριότητάς μας σε αυτές προκειμένου να βελτιώσουμε την κερδοφορία ώστε στη συνέχεια να ενισχύσουμε σημαντικά την παρουσία της μάρκας στις αγορές αυτές. Στόχος παραμένει η περαιτέρω ενδυνάμωση της παρουσίας μας στα σημεία ημι-επιλεκτικής διανομής και στα φαρμακεία, τόσο μέσω προωθητικών ενεργειών όσο και με την τοποθέτηση νέων προϊόντων. Η Β. Αμερική παραμένει αγορά μέγιστης σημασίας, με διευρυμένη παρουσία της ΚΟΡΡΕΣ μέσω της συνεργασίας με την Johnson &Johnson.




Πόσο έχει πλήξει η οικονομική κρίση την ΚΟΡΡΕΣ;



Η μετατόπιση καταναλωτών ανάμεσα στα κανάλια διανομής σε αναζήτηση προϊόντων που ανταποκρίνονται σε όλους τους άξονες του τριπτύχου τιμή-ποιότητα-αποτελεσματικότητα, ωφέλησε σε αρκετές περιπτώσεις τα φυσικά καλλυντικά του φαρμακείου, γεγονός που αντικατοπτρίζεται και στα οικονομικά αποτελέσματα. Σε αυτή την εξέλιξη έχουν συμβάλλει τα σημαντικά λανσαρίσματα των τελευταίων ετών, αποδεικνύοντας ότι τα φυσικά προϊόντα συνδυάζουν ήπιες φόρμουλες, εξειδικευμένα φυσικά δραστικά συστατικά, έρευνα, τεχνολογία αιχμής, αποτελεσματική δράση, αλλά και προσιτή τιμή. Χαρακτηριστικό δικό μας παράδειγμα, η αντιρυτιδική σειρά Κερσετίνη & Βελανιδιά αλλά και πιο πρόσφατα η συσφιγκτική σειρά Μαύρη Πεύκη. Παρά τις όποιες δυσμενείς προβλέψεις, σκοπεύουμε να συνεχίσουμε με τον ίδιο ρυθμό την παρουσίαση καινοτόμων προϊόντων, την υποστήριξη σημαντικών κατηγοριών, όπως το πρόσωπο, οι βαφές μαλλιών και το μακιγιάζ, τις ενέργειες επικοινωνίας και προώθησης, ώστε να διευρύνουμε την πελατειακή βάση του φαρμακείου και να ενισχύσουμε τη θέση του στο χάρτη των σημείων λιανικής πώλησης καλλυντικών. Παράλληλα στόχος είναι η περαιτέρω ενίσχυση της εξαγωγικής δραστηριότητας.



Πώς έχει προσαρμοστεί η στρατηγική της εταιρείας τόσο στην παραγωγή όσο και στην εμπορία των προϊόντων της με δεδομένη την ύφεση;



Η ορθολογικοποίηση του μίγματος και της πολιτικής πωλήσεων καθώς και η βελτίωση του κόστους οδήγησε σε σημαντική βελτίωση σε επίπεδο κερδοφορίας, αυξάνοντας  το μικτό περιθώριο κέρδους. Παράλληλα, επενδύουμε σε συγκεκριμένες διεθνείς αγορές, που γνωρίζουμε ότι μπορούν να ‘στηρίξουν’ την επέκταση της μάρκας, διαθέτοντας τα κατάλληλα δίκτυα διανομής, αλλά και κοινό εξοικειωμένο με την έννοια των φυσικών προϊόντων.





Τι περιλαμβάνει το πλάνο της εταιρείας για την παρουσία της στην ελληνική και τη διεθνή αγορά το 2013;



Θα συνεχίσουμε να παρουσιάζουμε καινοτόμα προϊόντα, επενδύοντας στην έρευνα, στη δύναμη της φύσης και ειδικότερα στα ελληνικά βότανα. Αξίζει να σημειωθεί, ότι η επένδυση στον τομέα Έρευνας & Ανάπτυξης είναι συνεχής, απορροφώντας σταθερά 6% του ετήσιου προϋπολογισμού, όπως και σε αυτόν της προϊοντικής επικοινωνίας. Θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε το φαρμακείο ενδυναμώνοντας τη θέση του ως προορισμό αγοράς ποιοτικών, αποτελεσματικών, προσιτών φυσικών καλλυντικών, ενώ στοχεύουμε σε ενίσχυση της εξαγωγικής δραστηριότητας κυρίως μέσα από τις αγορές προτεραιότητας.


Συζητάτε το ενδεχόμενο συνεργασίας με κάποια άλλη εταιρεία όπως συμβαίνει με την Johnson@Johnson στη Β. Αμερική;

Στο παρελθόν μας προσέγγισαν πολλές πολυεθνικές εταιρείες με την προοπτική συνεργασίας, ωστόσο με τη Johnson & Johnson καταφέραμε να βρούμε τη χρυσή τομή. Προς το παρόν επικεντρώνουμε τις δυνάμεις μας στη συγκεκριμένη συνεργασία για την αγορά της Β. Αμερικής.  Πρόκειται για  ένα στρατηγικό συνεργάτη με τις κατάλληλες υποδομές, εμπειρία, τεχνογνωσία ώστε να ενισχύσει τη μάρκα σε μία από τις μεγαλύτερες και ιδιαίτερα απαιτητικές αγορές, ενώ παράλληλα διατηρούμε την αυτονομία μας σε επίπεδο ανάπτυξης προϊόντων.






Υπάρχει ενδιαφέρον ξένων κεφαλαίων για επενδύσεις στην ΚΟΡΡΕΣ;



Η ΚΟΡΡΕΣ εστιάζει στα ελληνικά βότανα, στη στήριξη της τοπικής οικονομίας μέσα από το δίκτυο ηθικών συνεργασιών στις βιολογικές καλλιέργειες, στην έρευνα και στη δημιουργία καινοτόμων προϊόντων. Η εξέλιξη αυτής της προσπάθειας και η διεθνοποίησή της απαιτεί κεφαλαιακή στήριξη και στρατηγικές συνεργασίες. Σε αυτή την κατεύθυνση πραγματοποιήθηκε στο παρελθόν και η εισαγωγή επενδυτή –μία κίνηση στρατηγικού χαρακτήρα, καθώς αυξάνει συνολικά την αξία της εταιρείας, ενισχύει την προοπτική της και συμβάλλει στην ανάπτυξη των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων της τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Υπό αυτό το πρίσμα θα εξετάσουμε οποιαδήποτε ανάλογη κίνηση στο μέλλον.






Είναι στα σχέδια της εταιρείας η διείσδυση  σε νέες κατηγορίες όπως παιδική σειρά, ειδικά ροφήματα και σκευάσματα ευεξίας;

Έχουμε ήδη μπει στην κατηγορία των συμπληρωμάτων διατροφής και σε αυτή των βιολογικών ροφημάτων. Σίγουρα είναι στόχος το άνοιγμα νέων κατηγοριών που θα εμπλουτίσει τόσο τη δική μας γκάμα όσο και την προσφορά του φαρμακείου –κάτι που έχουμε κάνει αρκετές φορές στο παρελθόν, όπως το άνοιγμα της κατηγορίας των βαφών χωρίς αμμωνία 11 χρόνια πριν, του μακιγιάζ το 2007 αλλά και πιο πρόσφατα του αρώματος.