ENJOY GREECE

ENJOY GREECE
We Explore, Find, Check & Propose You for the Truth - Enjoy GREECE - Enjoy EUROPE - Enjoy WORLD

Πέμπτη 31 Μαΐου 2012

IMF: Press Briefing by Gerry Rice, Director, IMF External Relations






Greece 02:30

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΦΛΩΡΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ - ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

Στη λήψη πρωτοβουλιών για την καλύτερη λειτουργία της αγοράς προχωρά το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών. Σύμφωνα με τον κ. Γ. Φλωρά, μέλος του δ.σ. του ΕΕΑ, το Επιμελητήριο θα σταθεί δίπλα στα μέλη του τόσο στις περιπτώσεις των παραβάσεων του ελεύθερου ανταγωνισμού όσο και στις περιπτώσεις του αθέμιτου ανταγωνισμού. 


Κύριε Φλωρά, το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών συνέστησε Επιτροπή για θέματα Ανταγωνισμού, στην οποία είστε πρόεδρος. Για ποιο λόγο κρίθηκε αυτό αναγκαίο;

Οι διαμαρτυρίες από τα μέλη μας που καθημερινά πιέζονται αφόρητα από τις μεγάλες επιχειρήσεις, έως τον βαθμό να λενε ότι «εκβιάζονται», είναι παρά πολλές. Δυστυχώς η λειτουργία των φορέων της Πολιτείας που σκοπό έχουν να προστατεύσουν τους επαγγελματίες από τα καρτέλ, είναι άκρως αναποτελεσματική.

Μιλάμε για ελεύθερο ανταγωνισμό ή για αθέμιτο ανταγωνισμό;

Η νομοθεσία διακρίνει τις καταχρήσεις του ανταγωνισμού σε παραβάσεις του ελεύθερου ανταγωνισμού και σε παραβάσεις του Αθέμιτου Ανταγωνισμού. Πολλές φορές είναι δυσδιάκριτη η διαφορά. Τον Ελεύθερο Ανταγωνισμό τον παραβιάζουν οι μεγάλες εταιρείες που κατέχουν σημαντικά μερίδια αγοράς στην εκάστοτε Σχετική Αγορά. Συχνά οι πολυεθνικές επιχειρήσεις καταχρώνται την δεσπόζουσα θέση τους και παραβιάζουν την νομοθεσία. Για τις παραβάσεις του ελεύθερου ανταγωνισμού αρμόδια είναι η Ανεξάρτητη Αρχή με την επωνυμία Επιτροπή Ανταγωνισμού. Ο αθέμιτος ανταγωνισμός μπορεί να πραγματοποιηθεί από κάθε μεγέθους επιχείρηση. Αρμόδια για τις παραβάσεις του αθέμιτου ανταγωνισμού είναι τα δικαστήρια.

Είναι μεγάλο το πρόβλημα με τα καρτέλ στην Ελλάδα;

Δυστυχώς η Ελλάδα έχει εξελιχθεί στο βασίλειο των καρτέλ. Εκμεταλλευόμενες τις αδυναμίες του ελληνικού συστήματος οι μεγάλες εταιρείες καθημερινά παραβιάζουν την νομοθεσία με συνηθισμένα θύματα τους μικρομεσαίους επαγγελματίες, δηλαδή τα μέλη μας. Εκμεταλλεύονται την αδυναμία του μικρού επαγγελματία να σηκώσει κεφάλι στις καταχρηστικές πρακτικές τους. Εκμεταλλεύονται την άγνοια του νόμου από τους μικρούς επαγγελματίες, νόμου που είναι ιδιαίτερα δύσκολος (ο νόμος για τον ανταγωνισμό) και απαιτεί εξειδικευμένη γνώση από τους δικηγόρους. Εξειδικευμένη γνώση που είναι και ακριβή για να την λάβεις.

Και τι θα κάνει το ΕΕΑ και η Επιτροπή Ανταγωνισμού του ΕΕΑ για αυτό;

Στις περιπτώσεις των παραβάσεων του ελεύθερου ανταγωνισμού το ΕΕΑ θα σταθεί δίπλα στα μέλη του με την οικονομική δύναμη που διαθέτει ώστε να μηδενίσει το πλεονέκτημα που τα καρτέλ έχουν απέναντι σε κάθε μικρό και ανυπεράσπιστο επαγγελματία. Θα σταθεί δίπλα στα μέλη του με την «πολιτική» ισχύ που έχει και η οποία του επιτρέπει να είναι συνομιλητής της Πολιτείας. Στις περιπτώσεις του αθέμιτου ανταγωνισμού θα βοηθήσουμε τα μέλη μας να κατανοήσουν τι είναι και τι δεν είναι αθέμιτο και, αργότερα, σε περιπτώσεις παράβασης της νομοθεσίας θα επιδιώξουμε την συμβιβαστική επίλυση των διαφορών. Σε κάθε περίπτωση θα βοηθήσουμε τα μέλη μας στην προστασία των συμφερόντων τους.

Στα πλαίσια της λειτουργίας της Επιτροπής Ανταγωνισμού θα ασχοληθείτε και με τη μάστιγα του παρεμπορίου;

Σημαντική μορφή αθέμιτου ανταγωνισμού είναι το παρεμπόριο, για το οποίο η Επιτροπή Ανταγωνισμού του ΕΕΑ θα λάβει σημαντική δράση σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς και με τους εμπορικούς συλλόγους. Επιπλέον η Επιτροπή Ανταγωνισμού του ΕΕΑ θα υποβάλει απόψεις και προτάσεις στο ΔΣ για θέματα νομοθεσίας περί του Ανταγωνισμού ώστε αυτές να προωθηθούν στην συνέχεια στην πολιτική ηγεσία.

Για πείτε μας ενδεικτικά τι θα κάνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού του ΕΕΑ;

Ενδεικτικά οι στόχοι μας είναι οι ακόλουθοι:

1.     Εκπαίδευση των μελών του ΕΕΑ σε θέματα ελεύθερου και αθέμιτου ανταγωνισμού. Στόχος η αποφυγή ανεπίτρεπτων πρακτικών από τα μέλη μας αλλά και ο εντοπισμός από τα μέλη μας παράνομων πρακτικών από προμηθευτές τους ή άλλους παράγοντες του εμπορικού τους χώρου

2.   Συγκέντρωση καταγγελιών από τα μέλη του ΕΕΑ για ενδεχόμενες παράνομες πρακτικές από προμηθευτές (καρτέλ)

3.     Συνεργασία με νομικούς συμβούλους ειδικευμένους σε θέματα ανταγωνισμού ώστε να διαπιστώνουμε κάθε φορά αν οι καταγγελίες των μελών μας ευσταθούν. Οι δαπάνες συνεργασίας με τους νομικούς συμβούλους θα καλύπτονται από το ΕΕΑ.

4.    Οργάνωση σε συνεργασία με τα ενδιαφερόμενα μέρη (μέλη, σωματεία κλπ) καταγγελιών κατά καρτέλ προς κάθε αρμόδια αρχή (Επιτροπή Ανταγωνισμού, Οικονομική Αστυνομία, ΣΔΟΕ, Δικαιοσύνη). Πλέον η Οικονομική Αστυνομία μπορεί να συλλάβει αμέσως αυτούς που στήνουν καρτέλ και να τους στείλει αμέσως στον Εισαγγελέα.

5.    Συνεργασία με την πολιτική ηγεσία για μέτρα κατά των καρτέλ και του παρεμπορίου  και για συνεχή έλεγχο της εύρυθμης λειτουργίας της αγοράς

6. Οικονομική ενίσχυση των μελών του ΕΕΑ που οργανωμένα θα αντιμετωπίσουν ένα καρτέλ, για την κάλυψη της δαπάνης της νομικής τους εκπροσώπησης.

7. Προσπάθεια συνεννόησης με τις εταιρείες που παρανομούν ώστε να υπάρξει εθελοντική συμμόρφωσή τους στους νόμους της Ελληνικής Πολιτείας. Ενημέρωση ότι τα μέλη μας έχουν το ΕΕΑ στο πλάι τους και πρόσκληση για άμεση διακοπή παρανομιών.

8. Συνεργασία με άλλα Επιμελητήρια ώστε να πολλαπλασιάσουμε το αποτέλεσμα

Ανάλογες Επιτροπές έχουν και τα άλλα Επιμελητήρια;

Όχι, είναι η πρώτη φορά που ένα Επιμελητήριο τολμά να κινηθεί προς αυτή την κατεύθυνση. Είναι μία ακόμα τρανή απόδειξη ότι η νέα Διοίκηση του ΕΕΑ και νομίζω σύσσωμο το Διοικητικό Συμβούλιο επιθυμούν το ΕΕΑ να μετατραπεί σε πραγματικό στήριγμα των μελών του, με έργα και όχι μόνο με λόγια.

Έχετε συναντηθεί με την πολιτική ηγεσία;

Μόλις προ ολίγων ημερών ζητήσαμε συνάντηση από τον Γενικό Γραμματέα Εμπορίου τον κ. Κομνηνό. Μας δέχτηκε αμέσως. Στην συνάντηση ήταν παρών και ο Ειδικός Γραμματέας Εποπτείας Αγοράς ο κ. Στεργίου.Η διάθεση και των δύο Υπηρεσιών για να συνεργαστούν μαζί μας είναι πολύ μεγάλη, αφού έχουμε κοινά συμφέροντα. Ήδη δρομολογήσαμε νέες συναντήσεις στις οποίες θα τους δώσουμε σωρεία στοιχείων που μας έχουν δώσει τα μέλη μας ώστε να συντονίσουμε τις ενέργειες μας. Πιστεύω ότι με την ΓΓΕ και την υπηρεσία Εποπτείας της Αγοράς μπορούμε να έχουμε άμεσα αποτελέσματα, σε αντίθεση με την συνεργασία με την Επιτροπή Ανταγωνισμού η οποία λόγω ανικανότητας να χειριστεί τις καταστάσεις εξετάζει τις υποθέσεις με καθυστέρηση πολλών ετών. Επίσης συζητήσαμε αναλυτικά τις δράσεις που μπορούμε να αναλάβουμε για το παρεμπόριο και ειδικά για το εμφανές παρεμπόριο, αυτό του «δρόμου». Σύντομα θα ανακοινώσουμε τις δράσεις μας που σε πρώτη φάση θα είναι σε συνεργασία με τους Δήμους της Αττικής. Είμαστε σίγουροι ότι όλοι οι Δήμαρχοι θα καταλάβουν το συμφέρον τους να συνεργαστούν με το μεγαλύτερο Επιμελητήριο της Ελλάδας για να κυνηγηθεί αποτελεσματικά το παρεμπόριο που τόσο πλήττει την ελληνική οικονομία και τα μέλη μας.

Τι μπορεί να κάνει ένα μέλος σας αν πιστεύει ότι είναι δέκτης παράνομων πρακτικών από τα καρτέλ;

Θα πρέπει να επικοινωνήσει αμέσως μαζί μας, με οποιοδήποτε μέλος της Επιτροπής. Δεν πρόκειται να δώσουμε τα προσωπικά του στοιχεία στις Αρχές αφού ξέρουμε ότι τα καρτέλ παραφυλάνε για να τσακίσουν όποιους τολμάνε να μιλήσουν. Θα τον προστατέψουμε. Εμείς θα αξιοποιήσουμε τις πληροφορίες (εφόσον είναι πραγματικά παράνομες οι πράξεις του καρτέλ) και θα συνεργαστούμε με τις αρχές. Στόχος μας είναι «συλλάβουμε» το καρτέλ και να σταματήσει αμέσως η παρανομία του. Και θα χρησιμοποιήσουμε όλες τις δυνάμεις του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών για τον σκοπό αυτό.

Εσείς τι σχέση έχετε με τα καρτέλ;

Πρότεινα την σύσταση της Επιτροπής Ανταγωνισμού γιατί έχω την πικρή εμπειρία να αντιμετωπίσω ένα καρτέλ επί σειρά δέκα ετών και να καταλάβω σε μεγάλο βαθμό τι είναι αυτά που τα καρτέλ εκμεταλλεύονται ώστε να συντρίβουν τους μικρομεσαίους επαγγελματίες. Στη διαδρομή αυτή πέτυχα την καταδίκη δύο διαφορετικών καρτέλ, την ποινική δίωξη των στελεχών τους, την αλλαγή της νομοθεσίας σε συγκεκριμένα σημεία και έζησα όλη την διαδικασία από την αρχή έως το τέλος, αποκτώντας σημαντικές εμπειρίες τις οποίες και θα ήθελα να προσφέρω στα μέλη του ΕΕΑ μέσω της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Ήδη έχω δημιουργήσει την ιστοσελίδα www.adagonismos.gr ώστε να μπορεί ο καθένας να ενημερωθεί για θέματα των καρτέλ.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΕΒ: ΔΑΣΚΑΛΟΠΟΥΛΟΣ


Project bonds: the way forward?




MEPs support pilot scheme to issue 'project bonds' for EU infrastructure projects in an effort to boost investment for growth.

Brussels Economic Forum 2012

Closing statement Werner HOYER, President of the European Investment Bank (EIB)

Aνοικτή πρόσκληση υποβολής καινοτομικών πρωτοβουλιών νέων και καλών πρακτικών

Σας ενημερώνουμε για την ανοικτή πρόσκληση υποβολής καινοτομικών πρωτοβουλιών νέων και καλών πρακτικών για την αξιοποίηση των διαδικτυακών εργαλείων και κοινοτήτων στον τομέα της εκπαίδευσης και της δια βίου μάθησης, η οποία πραγματοποιείται από τη δράση Μάθηση 2.0 plus - Καινοτομικές πρωτοβουλίες νέων και καλές πρακτικές για την αξιοποίηση των Διαδικτυακών Εργαλείων και Κοινοτήτων στον τομέα της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης (http://www.mathisi20.gr), με χρηματοδότηση από το Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης – Εθνική Υπηρεσία και τη Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς στο πλαίσιο του συγχρηματοδοτούμενου Προγράμματος ‘Νέα Γενιά σε Δράση’ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Η ανοικτή πρόσκληση απευθύνεται σε νέους, μαθητές, φοιτητές, εκπαιδευτικούς, ανεξάρτητες ομάδες, καθώς και εκπαιδευτικούς φορείς οι οποίοι, αξιοποιώντας τις δυνατότητες των σύγχρονων διαδικτυακών μέσων και κοινοτήτων, με έμφαση σε συλλογικά ψηφιακά μέσα (social media) και ανοικτές κοινότητες (open communities), προχωρούν σε καινοτομικές δράσεις και πρακτικές προκειμένου να υποστηριχθεί τεχνολογικά η εκπαιδευτική και η ευρύτερη μαθησιακή διαδικασία.

Στόχος είναι να αναδειχθούν, μετά από διαδικασία επιλογής και αξιολόγησης, καλά παραδείγματα δράσεων στις οποίες θα απονεμηθεί, ως τιμητική διάκριση, σφραγίδα καλής ψηφιακής πρακτικής για την εκπαίδευση και μάθηση 2.0.

Ο φάκελος υποψηφιότητας θα πρέπει να υποβληθεί μέσω email στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
info@mathisi20.gr έως και την Παρασκευή 15 Ιουνίου 2012. Η αξιολόγηση των υποψηφιοτήτων θα πραγματοποιηθεί από επιτροπή εμπειρογνωμόνων σε συνεργασία της ομάδας έργου Μάθηση 2.0 plus με τρίτους φορείς, και τα αποτελέσματα αξιολόγησης και τελικής επιλογής των υποψηφιοτήτων που θα διακριθούν προς απονομή της σφραγίδας καλής ψηφιακής πρακτικής για την εκπαίδευση και μάθηση 2.0 θα ανακοινωθούν στους ενδιαφερόμενους έως και την Τετάρτη 20 Ιουνίου 2012.
Οι υποψηφιότητες που θα διακριθούν θα προσκληθούν προς παρουσίαση, από τους ίδιους τους συντελεστές τους, στο πλαίσιο της ενημερωτικής ημερίδας της δράσης Μάθηση 2.0 plus, η οποία θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 27 Ιουνίου 2012 στο Συνεδριακό Κέντρο ΔΑΪΣ και θα μεταδοθεί ζωντανά μέσω διαδικτύου.

CNBC: Big Oil's Epic Expansion Deep in the Heart of Texas




"Our new refinery was built to serve U.S. markets first," says Peter Voser, Royal Dutch Shell CEO, discussing his company's expansion of the Motiva refinery, and the outlook on oil prices, with CNBC's Sharon Epperson.

ΣΕΒΕ: Να ανοίξει ο δρόμος για τις εξαγωγές νωπών αγροτικών προϊόντων στις αγορές τρίτων χωρών ζητά ο ΣΕΒΕ από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Να ανοίξει ο δρόμος για τις εξαγωγές νωπών αγροτικών προϊόντων στις αγορές τρίτων χωρών ζητά ο ΣΕΒΕ από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Τη διασφάλιση των προϋποθέσεων εξαγωγών νωπών αγροτικών προϊόντων σε τρίτες χώρες και κυρίως σε αγορές της Ασίας και της Λατινικής Αμερικής καθώς και την άμεση συγκρότηση μικτής Oμάδας Δράσης συναρμόδιων υπουργείων και επιχειρήσεων με συγκεκριμένο πλάνο ενεργειών και χρονοδιάγραμμα για την στοχοθέτηση και την παρακολούθηση των σχετικών ενεργειών ζήτησε με επιστολή του στον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Ναπολέοντα Μαραβέγια ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ). Η επιστολή κοινοποιήθηκε στον Υπουργό Εξωτερικών κ. Πέτρο Μολυβιάτη καθώς για την αντιμετώπιση του θέματος απαιτείται η συνεργασία και η υποστήριξη των κατά τόπους Πρεσβειών και Γραφείων ΟΕΥ.

Πιο συγκεκριμένα στην επιστολή επισημάνθηκε από τον Πρόεδρο του ΣΕΒΕ κ. Δημήτρη Λακασά ότι, λόγω της παρατεταμένης κρίσης των τελευταίων ετών, η κατανάλωση νωπών αγροτικών προϊόντων έχει μειωθεί σημαντικά στις χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης που αποτελούσαν σημαντικές αγορές εξαγωγής των προϊόντων αυτών. Επομένως υφίσταται ανάγκη προώθησης των ελληνικών αγροτικών προϊόντων σε χώρες με αυξανόμενο ρυθμό ανάπτυξης και μεγάλο πληθυσμό όπως η Kίνα και η Ινδία, οι οποίες θα πρέπει να αποτελέσουν εναλλακτικές αγορές νωπών προϊόντων και διέξοδο από την υφιστάμενη κατάσταση. Αντίστοιχη πολιτική ακολουθούν ήδη με επιτυχία άλλες κοινοτικές μεσογειακές χώρες όπως η Ιταλία και η Ισπανία.

Προϋπόθεση όμως για τις εξαγωγές νωπών αγροτικών προϊόντων στις χώρες αυτές που εφαρμόζουν ιδιαίτερα αυστηρούς κανόνες και πρότυπα για την εισαγωγή γεωργικών προϊόντων αποτελεί η ανάληψη σχετικών πρωτοβουλιών από την ελληνική πλευρά και η διασφάλιση των αναγκαίων τυπικών και ουσιαστικών προϋποθέσεων για την εισαγωγή τέτοιων προϊόντων στις μεγάλες αυτές αγορές.

Πρόσφατο παράδειγμα αποτέλεσε η Κίνα όπου για να καταστεί δυνατή η εξαγωγή ελληνικών ακτινιδίων απαιτήθηκε η υπογραφή σχετικού Πρωτοκόλλου - που πρόσφατα κυρώθηκε με νόμο από τη Βουλή - και η έκδοση απόφασης για τον καθορισμό των φυτοϋγειονομικών όρων εξαγωγής στην Κίνα νωπών καρπών ακτινιδίων που κατάγονται από ορισμένες περιοχές της χώρας και σειρά ενεργειών από τις υπηρεσίες του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, τις ελληνικές επιχειρήσεις και την κινεζική πλευρά. Στην περίπτωση αυτή υπήρξε σημαντική καθυστέρηση στην υπογραφή και υλοποίηση του σχετικού θεσμικού πλαισίου, τη στιγμή που η Ιταλία είχε προωθήσει τα ακτινίδια ήδη από την περίοδο 2008-2009 με κίνδυνο να εδραιώσει τη θέση της στην αγορά αφήνοντας πίσω την Ελλάδα.

 Ο ΣΕΒΕ ζήτησε από το Υπουργείο να προχωρήσει άμεσα και με ταχείς ρυθμούς, σε στενή συνεργασία με το Υπουργείο Εξωτερικών, σε όσες ενέργειες απαιτούνται:

 - για να ενημερωθούν οι επιχειρήσεις του κλάδου αναφορικά με τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία εισαγωγής σε αγορές της Ασίας και της Λατινικής Αμερικής που αποτελούν εν δυνάμει αγορές για τα ελληνικά αγροτικά προϊόντα

- να διασφαλισθούν, σε κοινοτικό και ιδίως εθνικό επίπεδο, οι προϋποθέσεις εισόδου ελληνικών προϊόντων στις χώρες αυτές. Ενδεικτικά αναφέρουμε τις εξής χώρες ενδιαφέροντος για τα ελληνικά προϊόντα: Tαϊβάν, Ινδία, Ιαπωνία, Κορέα, Βενεζουέλα, Μεξικό, Σιγκαπούρη, Βραζιλία και Αργεντινή.

Ζήτησε μάλιστα να συγκροτηθεί άμεσα σε κεντρικό επίπεδο με πρωτοβουλία του ΥΠΑΑΤ μια μικτή Ομάδα Δράσης (task force) των συναρμόδιων υπουργείων με συγκεκριμένο πλάνο ενεργειών και χρονοδιάγραμμα και με τη συμμετοχή φορέων/επιχειρήσεων, όπου αυτή είναι απαραίτητη, για την επιτέλεση αυτού του στόχου.

Κλείνοντας ο Πρόεδρος του ΣΕΒΕ τόνισε ότι «βρισκόμενοι πλέον σε «εμπόλεμη κατάσταση», με βαθιά ύφεση και εντεινόμενο διεθνή ανταγωνισμό, δεν επιτρέπεται καμία περαιτέρω ολιγωρία - η υπομονή των επιχειρήσεων μελών μας που καθημερινά μάχονται στο πεδίο της μάχης βιωσιμότητας και εξεύρεσης νέων αγορών έχει άλλωστε εξαντληθεί - αλλά εγρήγορση και εντατικοποίηση συστηματικών ενεργειών ώστε να ανοίξει ο δρόμος για νέες αγορές για τα ελληνικά αγροτικά προϊόντα και να μη χαθούν άλλες εξαγωγικές περίοδοι προς όφελος των πιο ενεργών και αποτελεσματικών ανταγωνιστών μας στην ΕΕ.»


Επισημαίνουμε ότι το ΥΠΑΑΤ, σε συνέχεια της νέας αυτής επιστολής του ΣΕΒΕ, έδειξε άμεση ανταπόκριση και με σημερινό έγγραφό του που απευθύνεται στο ΣΕΒΕ, στο Υπουργείο Εξωτερικών και στο Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας μας γνωστοποίησε την αποδοχή της πρότασής μας για συγκρότηση Μικτής Ομάδας Δράσης καλώντας τους εμπλεκόμενους να ορίσουν τους εκπροσώπους τους.

CNBC: European Markets: Some Greek Stocks Post Gains




CNBC's Simon Hobbs reports on all the market moving action in Europe on Thursday, and its impact on U.S. stocks and bonds, with CNBC's Rick Santelli and Mary Thompson.

BLOOMBERG: Top Ten Most Important European Stocks 5/31

May 31 (Bloomberg) -- Guy Johnson takes a look at today's top ten stocks including Intercontinental Hotels, ITV and Logica. (Source: Bloomberg)

BLOOMBERG: A Hard Look at the Long-Term Unemployed

May 31 (Bloomberg) -- Bloomberg Businessweek follows 12 people as they return to the workplace after absences ranging from seven months to three and a half years. Katherine Reynolds Lewis reports on Bloomberg Television's "InBusiness." (Source: Bloomberg)

ΕΤΗΣΙΑ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΣΕΒ 31/05/2012: ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΣΕΒ κ. ΔΗΜΗΤΡΗ ΔΑΣΚΑΛΟΠΟΥΛΟΥ


Κύριε Πρωθυπουργέ,
Κυρίες και κύριοι, αγαπητοί φίλοι,

Σε τούτη την κρίσιμη συγκυρία, όπου όλα αλλάζουν και όλοι κρίνονται, ύστερα από 6 χρόνια στο πηδάλιο του Συνδέσμου μας, τα μέλη του ΣΕΒ με επιφόρτισαν με την ευθύνη μιας ακόμη θητείας.  Ταυτόχρονα, επικύρωσαν την εκλογή ενός νέου διοικητικού συμβουλίου που σηματοδοτεί την ανανέωση και συσπείρωση του ΣΕΒ, με την παρουσία δημιουργικών προσώπων, νέων και παλαιών, που εκπροσωπούν τις πιο ισχυρές επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα από τη βιομηχανία και τις υπηρεσίες.

Για εμάς η σημερινή εκλογή δεν αποτελεί μόνο επιλογή συνέχειας, αλλά και εντολή αλλαγής.  Η ευθύνη που αναλαμβάνουμε είναι μεγάλη σε μία εποχή όπου η χώρα υποβαθμίζεται, το κράτος διαλύεται, οι πολίτες υποφέρουν και αγωνιούν, η οικονομία πνέει τα λοίσθια.

Εμείς, στον χώρο της ιδιωτικής οικονομίας, βιώνουμε την καταστροφή του παραγωγικού ιστού της χώρας, επειδή χρεοκόπησε ο δημόσιος τομέας.  Καθημερινά, στις δουλειές μας, αντιμετωπίζουμε τη δραματική πτώση των πωλήσεων, την ασφυκτική έλλειψη ρευστότητας, την απόλυτη αδυναμία δανεισμού, το εξαιρετικά υψηλό κόστος του χρήματος, σωρεία έκτακτων και ειδικών φόρων στην παραγωγή που επιβαρύνουν το κόστος, τη συσσώρευση ζημιών, την αδυναμία να διατηρήσουμε το προσωπικό μας και την καταρράκωση της αξίας των επιχειρήσεών μας.

Για όλα αυτά, όμως, η ευθύνη δεν βαρύνει εμάς τους επιχειρηματίες και τα στελέχη μας.  Η κατάρρευση των δημόσιων οικονομικών δεν οφείλεται σ’ εμάς.  Εμείς, περισσότερο από κάθε άλλον, και φόρους πληρώσαμε και εισφορές καταβάλαμε με συνέπεια.  Διατηρήσαμε θέσεις εργασίας μέσα στη λαίλαπα της ύφεσης.  Στηρίξαμε, όσο μπορούσαμε, την προσπάθεια για τη διαφύλαξη της κοινωνικής συνοχής.

Η χρεοκοπία οφείλεται στην κακή πολιτική διαχείριση του δημόσιου τομέα.

Η ευθύνη βαρύνει αποκλειστικά το πολιτικό σύστημα και το πολιτικό προσωπικό.

Ο πυρήνας της εθνικής μας κρίσης είναι το πολιτικό πρόβλημα...

Abc: Bringing America Back: Working on the Railroad

video platform video management video solutions video player

The railroad industry is on the mend and looking for new employees.

BLOOMBERG: Filtering Dirty Water Without the Filter

BWest 5/14: Planet Forward’s Frank Sesno discusses the growing challenge of keeping water clean and an innovation that would allow for filtration without the use of a filter

CNET: Nikon Coolpix S9300 (Red)



The compact Nikon Coolpix S9300 is a good choice for anyone after a pure point-and-shoot experience and a long zoom lens. But, depending on needs, you might want to wait for a price drop.

H online διαφημιστική αγορά ξεπερνά τα 20 δις ευρώ για το 2011 παρά τις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες πανευρωπαϊκά

Παρά τις παρατεταμένες ισχνές μακρο-οικονομικές συνθήκες στην Ευρώπη και διεθνώς, η online διαφημιστική αγορά παρουσίασε ανάπτυξη 14,5% για το 2011. Συγκριτικά, η συνολική Ευρωπαϊκή διαφημιστική αγορά (εξαιρούμενου του online) σημείωσε ανάπτυξη μόνο 0,8% την ίδια περίοδο.


Τo search παρουσίασε τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης (17,9%), παραμένοντας το μεγαλύτερο σε διαφημιστική απορρόφηση format, αποτελώντας το 46,5% της συνολικής online διαφημιστικής δαπάνης. Δεύτερο σε μερίδιο είναι το display, με 33,6% μερίδιο, ακολουθούμενο από τα classifieds & directories με μερίδιο 19,2%.

 



Παρόλα αυτά, νέα formats όπως το video και το mobile συνέβαλλαν στην αύξηση της αξίας του display, το οποίο παρουσίασε ρυθμό ανάπτυξης 15,3%. Οδηγούμενο από την αναγνώρισή του από τους διαφημιζόμενους ως branding όχημα, και την έκρηξη της οικονομίας των «Big Data», που βασίζεται στα πλούσια metrics που προσφέρει το online στην υπηρεσία του targeting και του planning.
Το video advertising πλέον αποτελεί το 8,2% του display στις 14 ευρωπαϊκές αγορές έδωσαν σχετικά στοιχεία.

 

Παρότι το mobile advertising είναι ενα αναδυόμενο format το οποίο προς το παρόν συμβάλλει κατά 1-3% στο συνολικό display, αναπτύσσεται με εξαιρετικά υψηλούς ρυθμούς στις 9 ευρωπαϊκές αγορές οι οποίες παρουσίασαν στοιχεία για αυτό, με μέσο ρυθμό ανάπτυξης 45,6%.

Τα αποτελέσματα παρουσιάστηκαν κατά την πρώτη μέρα του πανευρωπαϊκού συνεδρίου Interact που πραγματοποιείται από το IAB Europe στη Βαρκελώνη, και θα συμπεριλαμβάνονται στο σχετικό AdEx Benchmark Report το οποίο θα δημοσιευθεί τις επόμενες ημέρες και θα είναι διαθέσιμο στα μέλη του IAB Hellas.

Μικρή πτώση του display advertising στην Ελλάδα για το 1ο τρίμηνο του 2012

Επηρρεασμένο από το γενικό κλίμα αβεβαιότητας, το display παρουσίασε για πρώτη φορά ελαφρά πτώση για το 1ο τρίμηνο του 2012, αγγίζοντας τα 14,1 εκ. ευρώ (σε σύγκριση με τα 15,9 εκ. ευρώ για το 1ο τρίμηνο του 2011). Οι χρηματοοικονομικός τομέας πέρασε ξανά πρώτος σε επενδύσεις, αποτελώντας το 25% αυτών, ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός πως παρ’ ότι τα καταναλωτικά προϊόντα παρουσίασαν πτώση, αυτή προήρθε από το κομμάτι των προϊόντων προσωπικής φροντίδας και προϊόντων για το σπίτι, ενώ το κομμάτι του food and beverage σημείωσε ελαφρά άνοδο στις επενδύσεις.

REUTERS: Usurped by kiteboarding, sun sets on Olympic windsurfers




Powered by a youthful image and high-profile backers like Sir Richard Branson, kiteboarding has snatched 2016 Olympic racing rights from the windsurfing camp. Jon Gordon reports.

REUTERS: Euro 2012 just around the corner




May 31 - As Poland and Ukraine prepare to host Euro 2012 we assess the likely winner and who'll be the stars of the show. Plus the French Open tennis continues and its Derby day in horse racing.

Περιβάλλον: Η Ελλάδα καλείται να συμμορφωθεί με τη νομοθεσία για τα στερεά και τα υγρά απόβλητα / Environment: Greece asked to comply with waste and waste water legislation


Η Επιτροπή ζήτησε από την Ελλάδα να βελτιώσει την επεξεργασία των λυμάτων και τη λειτουργία ενός χώρου υγειονομικής ταφής αποβλήτων (ΧΥΤΑ) στην επικράτειά της. Η επεξεργασία των αστικών λυμάτων δώδεκα περιοχών της χώρας δεν ανταποκρίνεται σε πρότυπα επαρκούς επιπέδου, ενώ ένας ΧΥΤΑ στο Κιάτο λειτουργεί με ελλείψεις, γεγονός που συνιστά σοβαρή απειλή για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον. Μετά από σύσταση του αρμοδίου για το περιβάλλον Επιτρόπου, Janez Potočnik, η Επιτροπή απευθύνει στην Ελλάδα δύο αιτιολογημένες γνώμες, ζητώντας την ορθή εφαρμογή της σχετικής νομοθεσίας. Εάν η Ελλάδα δεν απαντήσει εντός διμήνου, η Επιτροπή ενδέχεται να προσφύγει στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η πρώτη υπόθεση αφορά τη διαχείριση αποβλήτων στην Πελοπόννησο και, ειδικότερα, την ελλιπή λειτουργία του ΧΥΤΑ Κιάτου. Η ισχύουσα ενωσιακή νομοθεσία – οδηγία περί υγειονομικής ταφής των αποβλήτων – επιβάλλει αυστηρές τεχνικές απαιτήσεις όσον αφορά τα απόβλητα και τους ΧΥΤΑ. Με βάση διάφορες επιτόπιες επιθεωρήσεις, ο ΧΥΤΑ Κιάτου λειτουργεί ανεπαρκέστατα, χωρίς άδεια και κατά παράβαση της ενωσιακής νομοθεσίας, με αποτέλεσμα να συνιστά σοβαρή απειλή για την υγεία και το περιβάλλον. 

Με την oδηγία για την επεξεργασία των αστικών λυμάτων επιδιώκεται να εξασφαλιστεί ότι τα οικιακά και τα βιομηχανικά απόβλητα δεν έχουν δυσμενείς επιδράσεις στην ανθρώπινη υγεία και στο περιβάλλον. Από έκθεση που υπέβαλαν οι ελληνικές αρχές για το έτος 2009 προκύπτει ότι τα αστικά λύματα της Προσοτσάνης, του Δοξάτου, της Ελευθερούπολης και της Βάγιας δεν υποβάλλονται στη δευτεροβάθμια επεξεργασία που επιβάλλει η οδηγία, ενώ σε άλλους οκτώ οικισμούς οι απορρίψεις από τις εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων δεν πληρούν τις απαιτήσεις. 

Οι ελληνικές αρχές παραδέχονται ότι και στις δύο περιπτώσεις υπάρχει πρόβλημα και προσπαθούν να το αντιμετωπίσουν. Επειδή, ωστόσο, δεν έχουν ακόμη ληφθεί τα αναγκαία μέτρα, η Επιτροπή ζητεί επίσημα από την Ελλάδα να διορθώσει την κατάσταση στις δύο αυτές περιπτώσεις.

Ιστορικό

Η οδηγία 99/31/EΚ περί υγειονομικής ταφής των αποβλήτων αποτελεί βασική νομοθετική πράξη για την πρόληψη ή τη μείωση, στον μέγιστο δυνατό βαθμό, των δυσμενών περιβαλλοντικών επιπτώσεων της υγειονομικής ταφής αποβλήτων, σε όλη τη διάρκεια ζωής των ΧΥΤΑ, καθώς και για την προστασία της ανθρώπινης υγείας και του περιβάλλοντος από τις δυσμενείς επιδράσεις της συλλογής, μεταφοράς, αποθήκευσης, επεξεργασίας και τελικής διάθεσης των αποβλήτων. 

Η οδηγία για την επεξεργασία των αστικών λυμάτων επιβάλλει τη συλλογή και την επεξεργασία των λυμάτων σε κάθε περιοχή που προκαλεί ρύπανση των υδάτων ισοδύναμη με εκείνη οικισμού με πληθυσμό άνω των 2000 κατοίκων. Στην ΕΕ-27 υπάρχουν περισσότερες από 23.000 τέτοιες περιοχές, οι οποίες παράγουν συνολικό ρυπαντικό φορτίο λυμάτων περίπου 550 εκατομ. ισοδυνάμων πληθυσμού. Σύμφωνα με το άρθρο 4 της οδηγίας, τα αστικά λύματα πρέπει να υποβάλλονται σε δευτεροβάθμια βιολογική ή ισοδύναμη επεξεργασία, πριν διοχετευθούν στα αποχετευτικά δίκτυα. Επίσης, οι απορρίψεις από τις εγκαταστάσεις επεξεργασίας πρέπει να πληρούν ορισμένες απαιτήσεις (παρατίθενται στο παράρτημα Ι τμήμα Β της οδηγίας).

Τρέχοντα στατιστικά στοιχεία σχετικά με τις παραβάσεις γενικότερα παρέχονται στον ιστότοπο:



The Commission has asked Greece to improve its treatment of waste water and the functioning of a landfill facility. Twelve areas in Greece fail to treat their urban waste water to sufficient standards and a landfill site in Kiato is operating inadequately – this constitutes a serious threat to public health and the environment. On the recommendation of Environment Commissioner Janez Potočnik, the Commission is sending two reasoned opinions to Greece, asking for the correct implementation of the relevant legislation. If Greece fails to reply within two months, the Commission may refer the case to the EU Court of Justice...

BLOOMBERG: BMW's Coveted, Curvy Z4 Zagato Finally Street-Legal

May 31 (Bloomberg) -- Legendary Italian design house Zagato, fresh off remaking the Aston Martin V12, has partnered with BMW to remake the famed Z4. While the Z4 Zagato is still in the concept phase, BMW stresses that the vehicle is road-legal, making it primed to enter into production as soon as demand for the exclusive car warrants it. Bloomberg's Alix Steele reports. Video courtesy BMW. (Source: Bloomberg)

BLOOMBERG: GM Putting Dollars in Soccer Over the Super Bowl

May 31 (Bloomberg) -- Bloomberg's Betty Liu reports that General Motors Co., after ditching costly Super Bowl ads, is betting a five-year sponsorship of the Manchester United soccer club will bolster its Chevrolet line in the first test of the brand’s new global marketing strategy. She speaks on Bloomberg Television's "In The Loop." (Source: Bloomberg)

BLOOMBERG: Monti: 'Huge Possibility' Contagion Threatens Italy

May 31 (Bloomberg) -- Italian Prime Minister Mario Monti said Italy remains threatened by “huge possibilities of contagion” even though its economic management won a “fairly positive assessment” from the European Commission yesterday. He spoke via video link to an EU conference in Brussels today. (Source: Bloomberg)

Συνέδριο ΣΕΠΕ: “H Τεχνολογία λύση για την Ανάπτυξη”

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε το συνέδριο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας με τίτλο “H Τεχνολογία λύση για την Ανάπτυξη” στο ξενοδοχείο Athenaeum Intercontinental.

Στο συνέδριο, το οποίο αποτέλεσε την κορύφωση των εργασιών της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Ψηφιακών Δεξιοτήτων 2012, “e-Skills Week 2012” στην Ελλάδα, συμμετείχαν εκπρόσωποι παραγωγικών κλάδων της οικονομίας, μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας, κυβερνητικοί αξιωματούχοι, καθώς και στελέχη της βιομηχανίας του κλάδου ψηφιακής τεχνολογίας.

Στο πλαίσιο των εργασιών του, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να καταθέσουν τις απόψεις και την εμπειρία τους σχετικά με το ρόλο και τις δυνατότητες της τεχνολογίας στην αναπτυξιακή προοπτική της χώρας, θέτοντας τις βάσεις για έναν γόνιμο διάλογο στις θεματικές ενότητες “Η Γνώση είναι Ψηφιακή” και “Η Τεχνολογία, λύση για την Ανάπτυξη”.

Παράλληλα, εστιάζοντας στο κεντρικό συμπέρασμα του συνεδρίου που ήταν η στρατηγική επιλογή ανάπτυξης που πρέπει να δοθεί στον τομέα της τεχνολογίας και επιβεβαιώνοντας την προσήλωση του ΣΕΠΕ στη διαρκή στήριξη αυτής της προσπάθειας ο Πρόεδρος του ΣΕΠΕ, κ. Αναστάσιος Τζήκας υπογράμμισε: “Η ελληνική κοινωνία, οι επιχειρήσεις και οι εργαζόμενοι βιώνουν μια πρωτοφανή κρίση. Ένα από αυτά που πρέπει να αλλάξουμε  επειγόντως είναι το αναπτυξιακό μας μοντέλο. Για να το πετύχουμε αυτό θα πρέπει να αναδείξουμε την πληροφορική και τις επικοινωνίες σε στρατηγική επιλογή για τη χώρα. Με τον τρόπο αυτό θα αυξήσουμε την ανταγωνιστικότητα και την παραγωγικότητά μας. Θα δημιουργήσουμε θέσεις εργασίας σε έναν κλάδο υψηλής προστιθέμενης αξίας. Αυτή είναι η τελευταία ευκαιρία μας για ένα τεχνολογικό άλμα και δεν υπάρχουν τα χρονικά περιθώρια για επιπλέον καθυστερήσεις”. 

Χορηγοί του συνεδρίου ήταν οι εταιρείες Cisco και Google, υποστηρικτές οι SAP και Livemedia.gr και χορηγοί επικοινωνίας τα Μέσα: deasy, lawnet, neo2.gr, netfax, netweek, reporter.gr, techblog.gr

Για περισσότερες πληροφορίες για το Συνέδριο, παρακαλούμε επισκεφτείτε το www.sepe.gr/techforum

CNN: Poland's 'shock therapy' transition



Former Polish finance minister Leszek Balcerowicz discusses Poland's economy and its transition from communism.

HBS: Where Will We Find Tomorrow's Leaders?




An Interview with Linda A. Hill, Professor, Harvard Business School. We won't find new global leaders by looking in conventional places for people who act in conventional take-charge ways. Instead, look for people who can lead from behind to promote the collective genius of their teams.

REUTERS: Reuters Breakingviews: Grizzly week for Graff Diamonds



May 31 - Graff Diamonds pulls its $1 billion Hong Kong IPO. But the jeweler will have another opportunity to make a comeback in the world's largest luxury goods market, says John Foley of Breakingviews.

CNN: New Japan phone has radiation detector



Japan's latest phone sensation has a Geiger counter to read radiation. CNN's Kyung Lah reports.

Ομιλία του Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Γιάννη Στουρνάρα, στο «2012 Global Summit of Women»



Σημεία ομιλίας του Υπουργού

  • Η Ελλάδα κάνει μια γιγαντιαία προσπάθεια για να αναγεννηθεί. Ετοιμάζεται για μια δυναμική επανεκκίνηση. Αποκαθιστά διαρθρωτικές αδυναμίες, βελτιώνει την ανταγωνιστικότητά της, δημιουργεί περιβάλλον ευνοϊκό για την επιχειρηματικότητα.
  • Έγιναν σημαντικές διαρθρωτικές αλλαγές- κάποιες πριν τις προβλεπόμενες προθεσμίες- και άλλες δρομολογήθηκαν, χωρίς να λάβουν την ανάλογη δημοσιότητα.
  • Στόχος του προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής είναι ένα πρωτογενές πλεόνασμα € 9,4 δισ. το 2014 (από ένα πρωτογενές έλλειμμα € -24,1 δις. το 2009). Έχουμε ήδη καλύψει τα δυο τρίτα του δρόμου.
  • Το PSI ήταν η μεγαλύτερη αναδιάρθρωση χρέους στην ιστορία. Το ελληνικό χρέος προς τους ιδιώτες επενδυτές μειώθηκε πάνω από € 100 δισ.
  • Οι επιλογές για γρήγορη δημοσιονομική προσαρμογή προκάλεσαν παρατεταμένη ύφεση, για τρία συνεχή χρόνια.  Το συγκεκριμένο μείγμα πολιτικής έχει φτάσει στα όριά του. Χωρίς κοινωνική και πολιτική αποδοχή η εφαρμογή του είναι πάρα πολύ δύσκολη.
  • Χρειαζόμαστε αναπτυξιακή ώθηση και παράταση του χρόνου δημοσιονομικής προσαρμογής.
  • Η αναδιαπραγμάτευση των όρων του μνημονίου μπορεί να προχωρήσει μόνο σε συνεννόηση με τους εταίρους στο εξωτερικό και με συναίνεση των πολιτικών δυνάμεων στο εσωτερικό,  οι οποίες θα αναλάβουν να προτείνουν τις αλλαγές και θα δεσμευτούν για την τήρηση ενός αναθεωρημένου προγράμματος.
  • Το πρόβλημα της Ευρωζώνης δεν περιορίζεται στην Ελλάδα.  Είναι  μια ατελής οικονομική ένωση, με πρόβλημα αρχιτεκτονικής, πρόβλημα εμπιστοσύνης στην κυβερνησιμότητά της, πρόβλημα ρευστότητας στην ευρωπαϊκή περιφέρεια.
  • Ή θα διαλυθεί η Ευρωζώνη εξαιτίας των συσσωρευμένων προβλημάτων ή θα δημιουργηθούν θεσμοί, όπως κοινή πολιτική χρέους, κοινή εποπτεία του τραπεζικού συστήματος,  που θα οδηγήσουν στην πραγματική οικονομική ενοποίηση.
Ακολουθεί ολόκληρη η ομιλία του Υπουργού:

Η Ελλάδα περνάει μια πολύ δύσκολη περίοδο, όμως δεν παύει να είναι 28η χώρα στον κόσμο σε κατά κεφαλήν ΑΕΠ, με βάση τα στοιχεία του 2010 της Παγκόσμιας Τράπεζας. (http://data.worldbank.org/indicator/NY.GDP.PCAP.CD/countries?display=default)

Η χώρα μας μπήκε στη δίνη της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης. Συσσωρευμένες διαρθρωτικές αδυναμίες πήραν εκρηκτικές διαστάσεις. Σήμερα κάνει μια γιγαντιαία προσπάθεια για να αναγεννηθεί. Είναι μια προσπάθεια με μεγάλες θυσίες των Ελλήνων, που δεν έχει προηγούμενο στη νεότερη ιστορία μας, αλλά και από όσο γνωρίζω και στην ιστορία Ευρώπης. 

Μέσα από τις οδύνες της κρίσης, η Ελλάδα είναι μια χώρα που αλλάζει, αποκαθιστά διαρθρωτικές αδυναμίες που συσσωρεύτηκαν για δεκαετίες, βελτιώνει την ανταγωνιστικότητά της, δημιουργεί ένα περιβάλλον ευνοϊκό για την επιχειρηματικότητα και ετοιμάζεται για μια δυναμική επανεκκίνηση.

Όπως είναι αναμενόμενο σε τέτοιες διαδικασίες η πορεία δεν είναι γραμμική. 

Η μεγάλη προσπάθεια που κάνουμε, δεν κερδίζει την ανάλογη δημοσιότητα, δεν συγκινεί τη λογική των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης που αναζητούν τον εντυπωσιασμό  της στιγμής, λατρεύουν τις αρνητικές ειδήσεις και περιφρονούν τα αργά και σταθερά θετικά βήματα.

Στόχοι και σταθερές του προγράμματος μας είναι:

1.       Η παραμονή της χώρας μας στην ευρωζώνη
2.       Η δημοσιονομική σταθεροποίηση
3.       Η αποκατάσταση της εμπιστοσύνης στην οικονομία μας
4.       Η πραγματοποίηση επενδύσεων
5.       Η πραγματοποίηση ριζικών διαρθρωτικών αλλαγών 
·         Στην κρατική διοίκηση
·         Στους  θεσμούς και στην οικονομία

ώστε να γίνουμε ανταγωνιστικοί και εξωστρεφείς βάζοντας τα θεμέλια για μια βιώσιμη αναπτυξιακή πορεία της χώρας.
Μόνιμος στόχος μας είναι η σταθεροποίηση της δημοσιονομικής θέσης της χώρας.

Από την αρχή του προγράμματος σταθεροποίησης το Μάιο του 2010 έως το τέλος του 2011 μειώσαμε το δημοσιονομικό έλλειμμα σε σχέση με το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν κατά 6,5 ποσοστιαίες μονάδες, τη στιγμή που ο παρονομαστής, δηλαδή το ΑΕΠ μειωνόταν κατά 10,4% λόγω της ύφεσης. 

Ακόμη σημαντικότερη ήταν η μείωση του πρωτογενούς ελλείμματος σε σχέση με το ΑΕΠ (δηλαδή του δημοσιονομικού ελλείμματος χωρίς τους τόκους και τα χρεωλύσια) από 10,4% του ΑΕΠ το 2009 σε  4,7% το 2010  και ακόμη σε 2,2% το 2011, δηλαδή χαμηλότερα από εκείνο της Ισπανίας, της Ολλανδίας και της Γαλλίας.

Πρωτογενές έλλειμμα
ως % του ΑΕΠ
Αξία σε δισ. €
2009
-10,4%
-24,1
2010
-4,7%
-10,7
2011
-2,2%
-4,7

Η εφαρμογή των μέτρων που προβλέπει ο συμπληρωματικός προϋπολογισμός του 2012, θα μειώσει το πρωτογενές έλλειμμα στο 1% του ΑΕΠ (€2,0 δισ.)
Πρωτογενές έλλειμμα
Στόχος
ως % του ΑΕΠ

Αξία σε δισ. €

2012
-1,0%
-2,0
2014 Πλεονασμα

+9,4

Ο στόχος του προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής είναι να φτάσουμε σε πρωτογενές πλεόνασμα € 9,4 δισ. το 2014. Έχουμε δηλαδή καλύψει σήμερα τα δυο τρίτα (2/3) του δρόμου για το πρωτογενές έλλειμμα, από ένα έλλειμμα € 24,1 δισ. σε ένα πλεόνασμα € 9.4 δισ. Η Ελλάδα πέτυχε σε μόνο δυο χρόνια μια χωρίς προηγούμενο μείωση του πρωτογενούς ελλείμματος  κατά  € 20 δισ.  ή 8,2 ποσοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ.

Η ταχύτατη αυτή προσαρμογή βασίστηκε σε εκτεταμένες περικοπές των δαπανών του στενού και του ευρύτερου Δημοσίου τομέα και σημαντικές αυξήσεις των φορολογικών εσόδων.

Πού έγιναν περικοπές, πώς αυξήθηκαν τα έσοδα...