ENJOY GREECE

ENJOY GREECE
We Explore, Find, Check & Propose You for the Truth - Enjoy GREECE - Enjoy EUROPE - Enjoy WORLD

Τρίτη 12 Δεκεμβρίου 2017

Πώς αγοράζουν οι Έλληνες τα Χριστούγεννα –Στα 240 ευρώ η κατά κεφαλήν δαπάνη των Ελλήνων για δώρα έναντι 340 ευρώ του ευρωπαϊκού μέσου όρου

Η πίεση λόγω οικονομικών δυσκολιών αλλά και η παγιωμένη νοοτροπία για αγορές την τελευταία στιγμή καθιστούν τους Έλληνες στους πλέον αγχωμένους κατοίκους στην Ευρώπη αναφορικά με τις αγορές κατά την περίοδο των εορτών. Σύμφωνα με την πρόσφατη σχετική έρευνα από την PayPal και την Kantar Millward Brown, οι Έλληνες καταναλωτές εστιάζουν στην εύρεση των πιο ξεχωριστών δώρων, από την άλλη, έχουν στο μυαλό τους να μην βγουν εκτός budget κατά τις αγορές της τελευταίας στιγμής. 



Ειδικότερα  το 20% των Ελλήνων αισθάνεται άγχος ή πίεση που σχετίζεται με τα χριστουγεννιάτικα ψώνια, το 61% των Ελλήνων φοβάται μήπως υπερβεί το διαθέσιμο budget, 7 στους 10 Έλληνες επωφελούνται από τις καλύτερες χριστουγεννιάτικες προσφορές σε ηλεκτρονικά καταστήματα. Οι Έλληνες εξακολουθούν να επιδιώκουν την αγορά ενός όμορφου δώρου για τα συγγενικά και φιλικά τους πρόσωπα, διαθέτοντας περίπου 240 ευρώ συνολικά (ο ευρωπαϊκός μέσος όρος αγγίζει τα 340 ευρώ. Ωστόσο η αναζήτηση των δώρων είναι μια συγκεκριμένη πηγή ενόχλησης για το 68%. Πρόκειται μάλιστα για το υψηλότερο ποσοστό ανάμεσα στους ερωτηθέντες Ευρωπαίους, όπου ο μέσος όρος κυμαίνεται στο 57%. 

Επίσης ενώ επιθυμούν να προσφέρουν στους αγαπημένους τους κάτι αληθινά προσωπικό και σπανίως καταφεύγουν σε τετριμμένες ή κλασικές επιλογές (27%), η νοοτροπία της «τελευταίας στιγμής», σε συνδυασμό με την οικονομική κατάσταση και τους αργοπορημένους μισθούς, αναγκάζει το 80% να κάνει τα ψώνια του λίγο πριν από τα Χριστούγεννα. Το 47% ανησυχεί για την εύρεση του πλέον κατάλληλου δώρου και το 51% αγοράζει δώρα από μικρούς εμπόρους, καθώς συχνά διαθέτουν ασυνήθιστα και ξεχωριστά είδη. Το 58% κάνει χρήση πιστωτικών καρτών και το 24% χρησιμοποιεί PayPal. 

Παρόλο που το 62% προτιμά τελικά την επίσκεψη στα φυσικά καταστήματα, το μποτιλιάρισμα στους δρόμους και οι δρόμοι με μεγάλο συνωστισμό προκαλούν δυσφορία στο 59% των ερωτηθέντων, ενώ το 49% ενοχλείται από την νευρικότητα και την αγενή συμπεριφορά των υπόλοιπων πελατών σε καταστήματα. 

Αξίζει να σημειωθεί πως το 38% κάνει τις αγορές του on line, το 55% ψωνίζει από ξένα e-shops και το 21% θα κάνει αγορές μέσω κινητών συσκευών. Μάλιστα το 79% κάνει on line αγορές για να εξοικονομήσει χρήματα και το 77% για να εξοικονομήσει χρόνο.